Om att vara ful

Igår sa min sambon kompis till mig, helt utan ironi, "jamen, du ser ju så himla bra ut". Det har hänt några gånger att jag fått höra det, bara helt apropå. Men så har jag även fått höra det motsatta dubbelt så många gånger. Som när jag upptäckte att en snubbe raggade på mig på skämt, han skulle få en gratis öl av sin polare om han gick fram till mig. Så det är inte konstigt att självförtroendet inte är på topp.

Jag blir alltid lika glad när någon faktiskt tycker att jag ser bra ut, men det är otroligt svårt att ta till sig. Jag letar alltid efter ironiska nyanser, väntar på när skämtet ska komma eller blir bara paff. Lite sorgligt egentligen.

Så det är ytterligare ett nyårslöfte. 2010 ska jag börja tycka om och acceptera mig själv. Och kanske till och med bara kunna säga "Tack" om någon ger mig en komplimang.

Kommentarer
Postat av: Mia

Känner igen mig där! Man e inte van vid snälla ord så man tror alltid att det e ett skämt och avfärdar det så man inte blir sårad på djupet!



Men eller hur e det skönt när man kan ta till sig de snälla orden på riktigt! =)

2010-01-02 @ 17:35:57
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Jenny

Känner verkligen igen mig där! Självkänslan är verkligen låg just nu! Men man får hoppas att det blir lättare med tiden nu också!:)

2010-01-02 @ 18:47:08
URL: http://livetmedlchf.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0