Statusuppdatering

Det behöver väl inte ens föras på tal, ni har väl förstått det ändå, men det går bara käpprätt åt helvete just nu. Känner mig fet och äcklig och vill inte alls uppdatera om hur överjävla kasst jag äter eller hur mycket jag väger. Får ångest över hur fort jag gått upp i vikt på sistone och äter mer för att dämpa ångesten. Fet fet fet.

Snart ger jag upp helt. Orkar inte med att gång på gång få bevisat för mig själv vilken dålig person jag är. Nästan allt i mitt liv är jag nöjd med. Utom mig själv. Och då går jag och trycker i mig skit och som en följd tycker ännu sämre om mig själv.

Kroppen mår förresten också skit, det är inte bara psykiskt. Min psoriasis har brutit ut på underarmarna och hela bålen, något den inte gjort förut. Jag har ont i ryggen konstant och har en väldigt orolig mage. Hela kroppen skriker att jag måste göra något åt det här. Men jag är för lat.

Återkommer om jag på något mirakulöst sätt återfår en del av motivationen jag hade tidigare, men just nu vill jag bara stänga ner bloggen och låsa in mig i ett mörkt rum.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörru vännen, ge inte upp - du klarar detta! Tänk på hur lycklig du varit när allt gått bra :) Däremot finns det fler vägar än LCHF, kanske det är läge att prova någon annan? :) (Därmed inte sagt att LCHF är "dåligt" på något sätt, jag har själv levt efter den, det jag menar är bara att om något inte fungerar så får man kanske se sig om efter ett annat alternativ). Du är en fighter, kom igen nu! Peppkram

2010-06-28 @ 12:58:18
Postat av: Wille

Du har ju kommit tillbaka förr. Livet går upp och ner och det kommer att vända. Jag tror jag skrev det förut..Strunta i vikt och blogg mm och hitta istället andra nya trevliga saker som får dagarna att gå. Fokusera på att njuta. Ut med dig när du känner att det är på väg att gå åt helvete. Ta en lång promenad eller nåt annat skönt..inte vet jag:-)



Ha det bra nu!

2010-06-29 @ 10:19:41
Postat av: Tony

Det är OK att gömma huvudet i sanden ibland och sluta finnas. Det du ska undvika då är att tänka, fundera och planera. Det blir aldrig bra. Acceptera det som det är och vänta tills det går över. Tänk sedan när du är klar i huvudet.



Jaghåller med föregående talare. Det finns andra vägar än LCHF. Jag rekommenderar råkost.. jag har hört det vara den snabbaste metoden för att gå ner i vikt, och det lär vara riktigt bra för huden och magen. Annars rekommenderar jag kaloriräkning om man på allvar vill gå ner, just för att man ska kunna ha koll. Annars får man för sig att man nog gått upp och börjar äta mer, eller tvärtom.



Krya på dig nu!

2010-07-03 @ 17:05:15
URL: http://www.magik.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0