Dag 108

Frulle: Scrambled eggs o bacon.
Lunch: Stekt nötkött, bea, ostgratinerad broccoli, grönsallad m feta.
Middag: Fläskkarré m kryddsmör o broccolibuketter Hallonpaj m kesella.
Övrigt: Tre koppar kaffe m grädde.

Dagen har varit otroligt mysig. Suttit på altanen med mamma och en syster och fikat. Det är inglasat men vi drog bort halva inglasningen och solade. Blev till och med lite fräknig i solen. Helt underbart. Innan jag åkte packade mamma med mig en massa eko-kossa så nu har jag stuffat frysen med färs, filé, rumpstek och grytbitar.

Jag har helt enkelt haft en otroligt skön helg på landet. Nu ska jag steka på lite karré så jag får i mig middag (och får en lunchlåda till morgondagen). Sen blir det nog TV:n alternativt sängen. Man blir hiskeligt trött av att göra ingenting.

(Uppdatering)

Klockan blev alldeles för mycket så jag käkade upp resterna av hallonpajen jag hade i kylen. Bad choice. Nu har jag inte bara ont i magen utan även ingen lunchlåda till imorgon. Får bli min version av snabbmat till lunch imorgon, kycklinglår m ekologisk coleslaw. 25 spänn, färdigköpt och enkelt.

Latmasken slog till igen. Nu blir det soffliggande med katterna och lite "oj vad jag är mätt"-pustande. Måste lära mig att ta det lite piano när jag äter och inte bara kasta in maten. Dit har jag inte riktigt kommit än.


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Hejsan!



Hittade din blogg via Anna Jacobsson. Kul att se att det gar sa bra för dig =) Jag har nu ätit enligt LCHF i 2 veckor, första veckan gick jag ner 1,5kg och imorrn bitti far jag veta hur andra veckan gatt. Alltid lika spännande. Jag har gatt ner 5kg sen början av jan da jag sa till mig själv att det far vara nog. Denna gang SKA jag lyckas!

Ber om ursäkt föra allt pladder ;-)

Ville bara säga att jag lagt till dig pa bloglovin, eftersom det är bra att ha nagon annan att följa pa vägen, fa inspiration m.m.



Lycka till i fortsättningen! Det kommer säkerligen fler kommentarer fran mig framöver. Och förresten, ägg och bacon är verkligen den ultimata frukosten. Mums!



Mvh/ Ellen

2010-03-14 @ 21:03:41
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: pethra

Fin blogg du har, den återkommer jag garanterat till! Blev nyfiken på var du hittar ekologisk coleslaw?

2010-03-14 @ 22:28:23
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Vilken härlig bild! Och ja, jag känner igen det där med efter-maten-pustandet. Trots att jag äter lugnt och väldigt sakta - har alltid fått kämpa för att äta fortare för att hinna få i mig nåt på skolluncher och så - så hinner jag ofta inte sluta i tid nu på LCHF, då mättnaden inte kommer förrän typ en halvtimme senare. Det kan vara svårt att beräkna rätt!

2010-03-14 @ 23:04:13
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: karin

Måste instämma med alla att din blogg är bra. befriad från präktighet! passar en fattig syndare som jag!

2010-03-15 @ 10:32:59

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0