Dag 109

Somnade tidigt igår, så här är gårdagens mat.

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Kycklinglår, coleslaw, kaffe m mjölk.
"Middag": En näve solrosfrön, ostkuber, té.

Var hemma hos en kompis igår och åt således ingen direkt middag. Men inte hjälper det med vikten att äta för lite. Det är väl den största skillnaden mellan LCHF och kalorirestriktion. När jag kaloribantade för några år sen rasade vikten för att jag åt alldeles för lite. Om jag äter för lite idag stannar viktminskningen upp helt.

Apropå dagens plus på vågen har jag börjat fundera på om jag kanske ska utesluta lite mer mjölkprodukter för att få igång viktminskningen igen. Grädde, creme fraische o.s.v. Hört att det kan bromsa rejält. Har inte tyckt det behövts eftersom vikten ändå minskat stadigt, men det kanske är något att fundera över.

Visst att LCHF inte bara är en viktminskningsmetod. Man får en massa andra bra effekter av det också. Men JAG äter LCHF för att gå ner i vikt. Jag tänker inte vara nöjd med att jag mår bra när vågen visar närmare 90 kg. Jag SKA ner till i alla fall 75 kg. Annars får det vara.

Och jag har faktiskt inte tålamod att låta det ta 2 år. Innan november ska jag ha landat på 70-nånting. Och så är det bara. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Fröken glas

Jag håller med där. Jag äter också för att gå ner. Inte bara, men till stooor del. Med så pass mycket övervikt som jag har, så är jag inte heller den som vill vänta i flera år innan det händer något. Det är ju inte bara det att det känns jobbigt utseendemässigt, det är ju TUNGT med en stor kroppshydda! Jag längtar så himla mycket till att känna mig lättare i kroppen och inte ha problem med knän, flåsa i trappor osv

2010-03-18 @ 20:34:43
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Önskar dig lycka till med det! Jag vill ocksa ner till ca 75, det är tydligen en bra vikt när man är 172 cm. Eller ja, 74 är väl precis under "övervikt". Det aterstar att se när man kommer dit, om det känns bra.

2010-03-20 @ 14:57:00
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0