Dag 111

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m mjölk.
Fika: Kaffe m mjölk, en kiwi.
Lunch: Plesj... pleschka... biff m ajvar, bea, tsatsiki, champinjoner, oliver o sallad.
Middag: Fläskkarré m broccolibuketter o kryddsmör.

Orkade aldrig hämta ut mina vitaminer igår så idag slog jag på stort och åt en kiwi för att få i mig c-vitamin. Kommer få i mig mer c-vitaminer ikväll med broccolin också. Börjar bli riktigt förkyld, vilket är både bra och dåligt. Bra för att jag inte har lika ont i halsen längre och trycket innanför pannan börjar släppa, dåligt för att jag måste snyta mig stup i kvarten. Men det är nog på väg bort ändå.

Dagens lunch var f.ö. världens kolhydratsbomb. Det fattade jag inte riktigt förrän jag började äta. Biffen var sprängfylld av ströbröd och ajvarn var så söt så den knappt gick att äta. Men är man hungrig och har pungat ut surt förvärvade slantar för en lunch så äter man ändå. Men det lär ju inte göra underverk för vikten. Jag är fortfarande lack över att jag gick upp så mycket förra veckan (och veckan innan det). Jag fattar verkligen inte vad jag gör för fel, tycker jag är toppenduktig. Men uppenbarligen inte.

Är det någon av er som läser som ser något i min kosthållning och tänker "Aha, där är boven!"? Är det alla mjölkprodukter?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaa, jag skulle nog säga att tex mjölken är en stor bov.. Tyvärr för jag älskar mjölk men har fått ge upp den! Men jag hoppas du kommer lyckas med ditt mål om 70 någonting iaf! Häller tummarna! Kram

2010-03-17 @ 13:06:36
URL: http://livetmedlchf.blogg.se/
Postat av: annalinnea

Ja, mjölken kan nog bromsa en del...bättre med grädde i såfall! Fast jag brukar tänka att frukosten ska ligga så nära noll som möjligt, för jag läste nåt Skaldeman hade skrivit om att frukosten påverkar hela dagens blodsockernivåer.. så jag vill helst äta nåt fakir-aktigt på morgonen.

Annars är det kanske så enkelt som att öka motionen. Det tror jag att man kan ha stor nytta av när man inte har sådär enormt mycket övervikt..

2010-03-17 @ 14:18:54
URL: http://knuckledust.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0