Dag 114

Frulle: En bit fläskkarré m kryddsmör, svart kaffe.
Lunch: Nötbiff m grönsallad o vitlökssås.
Fika: Kanderade hasselnötter m kokosflingor o creme fraische, två koppar kaffe m mjölk.
Middag: Kycklinggryta, två (stora) glas vitt vin.

Dagen har varit en hormonell berg-och-dal-bana. Satt i soffan och storgrät utan att ha en aning om varför, så sambon blev smått förtvivlad. Men det gick över efter några timmar. Har fortfarande ingen aning om vad det var för fel, allt kändes bara skit. Konstigt. Att man vet att ens mentala tillstånd beror på hormoner och inte något annat borde ju göra det enklare att handskas med, men det blir inte det. Så då panikblandade jag ihop en msk smält socker, kokosflingor och hasselnötter. Blev sjukt sugen på socker (av någon outgrundlig anledning). Så idag har jag verkligen överskridit mitt intag av kolhydrater. En msk socker = 13gr kollisar. Nu vet ni det. Jag försöker hålla mig under 20gr/dag. Det kan jag ju fetglömma att jag gjorde idag. Drack även upp två glas vitt vin vi har haft stående några veckor sen vi hade besök. Bara för att. Det var inge vidare. Sött och blaskigt.

Imorgon blir det en sockerfri dag i alla fall. Mitt humör har stabiliserats under dagen så  jag hoppas jag håller mig på en okej nivå imorgon. Och inte blir alltför kolhydratssugen efter dagens snedsteg.

Och så undrar jag varför jag inte går ner i vikt liksom...

Kommentarer
Postat av: anna linnea

uh, sådær har jag mer eller mindre kænt under hela vintern. tyckt att allt var hemskt, børjade felæta och sedan ångestgråta, stackrs min pojkvæn.. men jag vet inte, før min del var det nog vinterdepp mest. nu nær førsta soldagarna har komimt och vi nærmar oss apirl så kænns det bættre. pepp infør sommaren nu!! :):)

2010-03-21 @ 08:43:10

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0