Dag 115

Frulle: 70gr bacon, scrambled eggs, kaffe m äggmjölk.
Lunch: Två löskokta ägg m smör, 4 ost- och skinkrullar, kaffe m äggmjölk.
Middag: En bit fläskkarré, sås på sky + smetana.

Eftersom det är söndag blev det lite knepigt med mat-tiderna. Frukosten åt jag runt 11:00, lunchen runt 16:30 och middagen kl.21:30. Imorgon blir det vardagsschemat igen (frulle kl.07, lunch kl.11:30 och middag runt kl.18).

Idag hämtade jag förresten ut mitt vitaminpaket. Jag har ätit magnesiumtillskott i nån månad och utökar en smula nu. Äter alltså magnesium, D-vitamin, C-vitamin och B6-vitamin. Själv är jag inget fan av tillskott utan tycker väl egentligen att man ska äta allsidigt. Men jag är samtidigt väldigt lat. Mäktar inte med att äta tillräckligt med fet fisk, mörka bladgrönsaker, fullkorn etc för att tillgodogöra mig alla vitaminer. D-vitamin har nästan alla i Sverige brist på under vinterhalvåret. Så jag kör en fuling tills vidare.



Ser fram emot att bli piggare, gladare och roligare att ha att göra med. Nu sätter jag all tilltro till mina vitaminer. OJ OJ OJ vad pigg och fräsch jag kommer bli.

Ska förresten få låna en cykel i vår! Har redan kollat ut närmsta cykelvägen till jobbet. Det kommer gå fortare att ta sig till jobbet på cykel än med buss(!). Hur skönt som helst. Då, om inte förr, kommer kroppen nog börja ta ordentligt av fettdepåerna. Jag gillar dessutom att cykla. Toppenträning.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0