Dag 118

Igår hade jag så dåligt samvete så jag loggade aldrig in, så jag skriver in gårdagens intag idag istället...

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Tapastallrik m diverse mat jag kan äta (jobblunch), kaffe m mjölk.
Middag: Hamburgertallrik m massa pommes o bea.
Fika: Kondistårtbit m grädde, latte.

O...M...G vad min mage inte mådde bra igår eller idag. Igår hade jag en "screw that, I do what I want"-dag och rebellade med att äta the worst of the worst både till middag och på fikat innan bion (vi såg Wolfman). Det är min första riktiga syndar-dag sen jag började och det är den sista för ett långt tag framöver.

Så vad lärde jag mig av gårdagen då? Jo:
- Pommes smakar inte bra.
- Jag får ont i magen och svullnar upp av kolhydrater.
- Jag får ont i huvudet.
- Jag mår dåligt dagen efter.
- Sväller upp ungefär 1½ kg under natten (vätska).
- Lyxchokladtårta på fik är inte lyxig eller god.


Det var nog ändå bra för mig att ta ett ordentligt magplask. Nu vet jag verkligen att jag INTE vill återgå till mina gamla vanor. Det visste jag väl egentligen redan innan, men det var gårdagen som cementerade det ordentligt. Så nu är det verkligen 100% LCHF som gäller. Samt vardagsmotion. Och jag ska verkligen försöka att inte stressa över att det tar tid att gå ner i vikt. Stressar jag så gör jag antingen som igår (faller tillbaka i gamla vanor) eller står stilla i vikt pga stresshormoner och skit.

Jag gick ju inte upp alla dessa kilon under ett år så det kanske är förmätet av mig att tro att jag ska gå ner allt inom ett år. Det får väl ta TVÅ år då (även om jag suckar inombords vid tanken att det skulle ta så lång tid).

Ja ja. Det var i alla fall ett välbehövligt snedsteg. Så något positivt kom ur det i alla fall.
Men jag mår verkligen som jag förtjänar idag. Känner mig nästan bakfull. Bleh.


Kommentarer
Postat av: karin

du är total-skön!!! detta är den bästa lchfbloggen jag läst!!! YEEHHA!

2010-03-25 @ 10:23:22
Postat av: Anonym

bra tänkt om ditt återfall. Jag håller på dig! Men kan du inte börja träna förbränning om du vill gå ner snabbare? jag har verkligen ingen koll men det borde väll hjälpa?

2010-03-25 @ 21:03:41

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0