Dag 120

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Köttfärssås, mozzarella, broccoli, kaffe m grädde.
Middag: Entrecote m broccoli o kryddsmör.
Efterrätt: Chokladmousse på 85% choklad, ett glas rödvin.

Vilken otroligt härlig dag det här blev! Jobbet var toppen. Fick beröm för mitt arbete och inte minst för mina mockarutor. Smakade ju aldrig på dom men enligt alla som käkade så var dom jättegoda. Bra. Har kvar fyra st i kylen och sex st i frysen så det blir väl till att bjuda nån på fika snart.

Hemma hos systern blev det middag, sen vart det småprat i soffan och två avsnitt av Big bang theory. Var egentligen mätt efter middagen men chokladmoussen såg så jäkla god ut så jag käkade efterrätt också. Det är ju fredag.

Syrran sa också att jag får ta hem cykeln när jag vill så så snart det blir barmark ska jag cykla till jobbet. 9 km enkel väg. Behöver ju inte cykla både till och från jobbet till en början, men att cykla till jobbet ena dagen och hem den andra dagen kommer nog göra sitt till. Egentligen har jag varit lite anti-cykel eftersom jag inte behöver större vadmuskler än jag redan har (fått höra att jag har fotbollsvader) men jag börjar väl så smått inse det fjantiga i att skippa motion som kan leda till viktnedgång för att inte vaderna ska bli nån centimeter bredare.

Morgondagen ska som sagt spenderas i goda vänners lag med brädspel på liv och död och rödvin. Alkohol bromsar viktnedgången, I know, men med tanke på hur ofta jag dricker alkohol på helgerna så känns det inte som något större problem. Och att viktnedgången skulle bromsas för tillfället är ju inte heller några problem eftersom jag inte går ner något för tillfället. :-P

Men nog pratat. Nu ska jag vattna våra stackars blommor, sen ska jag dyka ner i soffan och vänta in sambon som jobbat sent idag.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh, har nyss hittat din blogg..mycket trevligt :D Äter själv LCHF sedan tre veckor tillbaka och går äntligen ner i vikt.



Sitter här och funderar på var jag känner igen dig ifrån..kan inte komma på det, men jag ärt ganska så säker på att vi har träffats i något sammanhang..typ har gemensamma vänner, snackat på någon fest, pluggat ihop eller om du gjort hår hos mig kanske (studio Emmy)....hursomhelst är det väldigt irriterande att jag inte kommer på det.. följer din blogg så länge så hojtar jag till om polletten faller ner :)

/E

2010-03-27 @ 17:59:59

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0