Dag 124

Jag kommer säkert somna tidigt idag igen, så det är lika bra att skriva upp dagens intag medan jag fortfarande är vaken. :-)

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, lite majo, kaffe m grädde.
Förmiddagsfika: Svart kaffe.
Lunch: Fläskkarré, vitkålssallad, svart kaffe.
Eftermiddagsfika: Svart kaffe.
Middag: Makrill i tomatsås, majo, kokt ägg.

Jag MÅSTE sluta dricka så mycket kaffe om dagarna! Imorse drack jag min sista kaffe m grädde till frukost (nu är grädden ett minne blott) och när jag skriver upp för- och eftermiddagsfikan blir det plötsligt fyra stora koppar kaffe om dagen. Även om kaffe är gott och skruvar upp förbränningen en smula har jag hört att det även stimulerar insulinfrisättning. I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad det betyder, men det låter inte bra (orka läsa på...). Dessutom blir det säkerligen 5gr kolhydrater om dagen enbart från kaffet. Och jag ska verkligen försöka lägga mitt kolhydratsintag på ett minimum för att komma på banan igen.

Så, här är min plan: En kopp kaffe om dagen. Antingen svart eller m äggmjölk. Och sen får det vara bra.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0