Dag 125

Frulle: 70gr bacon, ett stekt ägg, majo, svart kaffe.
Lunch: Smörstekt gös m champinjonsås och grönsaker, svart kaffe.
Middag: Fläskkarré m vitlöks- och cayennepepparsmör.

Okej, en kopp kaffe mer än jag lovat mig själv att dricka, men det ser bättre ut i alla fall. Tänkte koka broccoli till middagen men jag orkade inte. Får koka den imorgon bitti istället så jag får med mig en sjysst lunchlåda. Tror inte jag skulle våga äta bara kött och smör på jobbet. Måste ha nån grönsak till för att få det att se liiite fräscht ut i alla fall.

Annars har dagen varit lugn och seg. Gråmulet ute, vilket gör mycket för humöret. Men nu säger SMHI att det ska bli vårväder till helgen så det hoppas jag benhårt på.

Imorgon blir det lite mer att göra. Ska med katten till veterinären direkt efter jobbet. Hans blodöra har inte gått ner och vi måste behandla stackarn för skabb. Hur i hela friden får innekatter öronskabb? Trodde det bara var utekatter som fick det. Så där kommer det väl vissla iväg 2000:-, bara sådär. Ser ut som den här månaden inte heller blir någon spenderarmånad direkt. Blir jag fast på jobbet blir prio ett att spara ihop en buffert för oförutsedda händelser.



Ska iofs ha lite roligt kommande dagarna ändå. Bio och bowling med sambon och hans bröder imorgon kväll och sen spelkväll på söndag. Billigt och bra. Blir ingen mäklarbricka på stureplan just det här veckoslutet för min del.

Kommentarer
Postat av: Sulan

Ja, hade det vart Katt-Fan det gällde så hade jag faktiskt bett honom stoppa upp nånting... Men ja vi får se hur det går med det där.. =S

2010-04-01 @ 08:35:33
URL: http://aillinora.blogg.se/
Postat av: Madde

Öronskabb kan katten ha med sig sedan han var liten och han har antagligen fått det av sin mamma. Vi har precis behandlat vår hos veterinären och det kostade 200:- + droppar på Apoteket.

2010-04-01 @ 09:35:03
URL: http://garderobsutrensning.blogspot.com/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0