Dag 99

Nu har jag lite tid såhär på morgonen så det är lika bra att sätta dagens intag på pränt, vet ju redan hur dagen kommer se ut eftersom jag är en fenomenal planerare (och för att alternativen här hemma är väldigt få...).

Frulle: 70gr bacon, två stekta ägg, kaffe m grädde.
Lunch: Tonfiskgryta, broccolibuketter, kaffe m mjölk.
Middag: Bacon- och broccoliomelett.

Käkade middag så sent igår så jag var inte alls hungrig när jag vaknade, men med gårdagen färskt i minnet åt jag en ordentlig frukost i alla fall. Så får vi se om det hjälpte eller inte.

Igår blev jag så förbannad på Anna Skipper förresten. Det blir jag varje gång jag ser Du är vad du äter, men igår hjälpte hon den där bruden från Popstars (eller Fame factory eller vad det nu var). Hon behövde visserligen ändra sitt matbeteende, men att Anna Skipper jålar om gravidkilon och klappar henne på magen... alltså, hon var 168 cm lång och vägde 69 kg. Vilket är ett normalt BMI. Visst, hon var säkert inte byggd för att väga så mycket, men vad säger det unga tjejer som suger åt sig av allt de ser? Att tjejen var tjock fast hon hade ett normalt BMI! Argh! Jävla nötter.

Ja ja. Kläder - buss - jobba - helg! Det är dagens plan.


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Jag blir också så less på allt sånt där, så jag har slutat kolla på alla hälso- och gå-ner-i-vikt-program. Tyvärr finns det ganska många inne på KiF också med BMI runt 20-21 som äter LCHF för att gå ner i vikt, och whinar om att de inte går ner. Det är ganska sorgligt tycker jag.

2010-03-05 @ 14:34:39
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Mojjan

Jag blir också arg på Anna Skpper. Visst, oftast så gör och säger hon säkert saker för att det ska bli "bra tv" men jag blir lika irriterad iaf.

2010-03-06 @ 02:53:47
URL: http://mojjanmoisanen.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0