Finn fem fel

Satt i lunchrummet och käkade min medhavda lunch medan min kollega drack nutrilett.

- Nu ska jag nutriletta några veckor sen ska jag börja med tallriksmodellen.

Jag lägger mig aldrig i utan pratade om något annat. Tio minuter senare tar hon på sig jackan eftersom hon ska ner i centrum.

- Måste ju köpa en liten chokladbit annars orkar jag inte med resten av dagen.

Jag sa ingenting. Först bantningsdryck till lunch och sen godis på eftermiddagen. Kroppen lär ju bli helt förtvivlad. Men jag hatar ju själv när folk ska försöka pracka på andra deras sätt som är det "rätta" så jag lät det bero. Man vill ju bara lyfta fram alternativet LCHF och förklara hur bra det är men vill ju inte känna sig som en tjatmoster heller.

Ja ja. När det inte funkar (för hundrade gången) börjar man ju själv söka efter nya vägar, det var ju så jag ramlade in på LCHF. Får hoppas hon gör det också i sinom tid.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, du man kan väl hoppas att hon inser hur motsäges full hon är. Låter precis som på mitt jobb. Fast många har konstig nog slutat prata om viktminskning och bantning i min närhet. Ändå har jag aldrig tjatat på någon om GI eller LCHF. Får känslan av att alla trodde jag skulle gör ännu ett misslyckat försök till jojo bantning.

Tur att vi har hittat rätt ;)

2010-03-02 @ 08:32:28
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0