"Och den röda färgen kommer från rödbetor"

Alltså, seriöst. Företag som utger sig för att bara använda naturliga ingredienser etc, don't trust 'em. Jag är inte skitbra på att läsa innehållsengelska (ja, det är ett ord) men ni fattar säkert vad jag menar ändå. Hittade det här på KiF forum och blev lite illamående. Den här skiten ska jag ALDRIG ge mitt (framtida) barn.

Nu ska jag lägga ner för idag förresten. 5 inlägg på en enda dag. Vem tror jag att jag är egentligen? Det räcker väl med 1-2. Jebus.



Danonino Strawberry

Nutritional Information


Ingredients

Skim milk, sugar, cream, modified milk ingredients, corn starch, fructose, natural flavours, strawberry puree, refined fish oil (bonito, gelatin, sodium polyphosphate, sodium ascorbate, soybean oil, tocopherols, transglutaminase), calcium citrate, modified corn starch, gelatin, natural colours, malic acid, potassium sorbate, active bacterial cultures, vitamin D, sodium citrate. Made with vitamin D fortified skim milk. Contains fish and soybean oil.


Kommentarer
Postat av: Materielltjej

Men va roligt att du nämnde det med kakvåningsfatet. Har vart på gång men man behöver en specialkakelborrgrej och sen kan man riskera att det faljerar, att de spricker vill säga.



Tittar på dina frukostar, jag brukar va så less vissa dagar. Just nu håller man sig ju mätt och blodsockret uppe länge. Bara på kvällarna jag kan känna mig så extremt sötsugen nu det sista

2010-03-03 @ 21:00:00
URL: http://materielltjej.blogg.se/
Postat av: Jessica

Usch att folk inte är smartare än sådär, men sånadär reklamer får folk att tro att det är bra, tragiskt :/



Peppkram

2010-03-03 @ 21:46:59
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Ja det där. Borde inte den röda färgen i jordgubbsyoghurt komma från jordgubbar? Suck.

2010-03-04 @ 00:14:37
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Sulan

Kände mig nästan träffad för jag är sämst på att kommentera men sen kom jag på att jag inte läst din blogg på 5 dagar typ, ingens blogg. Bara jobba, äta sova har det vart för mig. Kika in på min Nya sida och säg vad du tycker. Inte mycket kommentarer där heller faktiskt =P

aiilinora.webs.com

2010-03-04 @ 10:18:13
URL: http://aillinora.blogg.se/
Postat av: Mia

Eller hur e det otroligt vilken SKIT det e i de!! Att det e socker som andra ingrediens dvs nästmäst i. Jag har börjat titta mer och mer på vad saker innehåller...jag blir lika förvånad över allt äkligt som de stoppar i saker och ting. Tack och lov för ren mat man lagar och bakar själv!!

2010-03-04 @ 11:51:37
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0