På allmän begäran

HÄR är receptet på köttfärs- och champinjongratängen jag ätit senaste dagarna.
Jag har dock inga extra smörklickar i eftersom jag inte tycker det behövs med tanke på all ost.

Sara frågade mig om hur det kommer sig att jag har delmål som 83 kg och inte 90-85-80 osv. Just nu har jag egentligen 5 delmål kvar innan jag känner mig färdig.

84 kg: För då är jag bara överviktig på BMI-skalan, inte fet (alltså BMI >30)
83 kg: För det vägde jag när jag slutade högstadiet.
79 kg: För då väger jag under 80.
75 kg: För att jag tror min trivselvikt ligger där i krokarna.
och eventuellt:
70 kg: För att jag är normalviktig enligt BMI.

Sen tror jag att risken är stor att jag kommer stå och stampa på 75 kg. Känner på mig att min trivselvikt ligger lite över normalt BMI eftersom jag alltid varit stor. Till och med som liten, trots att jag spelade fotboll och var väldigt aktiv, var jag lite större än alla andra. Inte tjock, men lite mer satt helt enkelt. Så jag kanske aldrig kommer ner till 70, även om det är mitt s.k. "slutmål".

Nähä, nu är det dags för middag. Helt slut efter en isig/grusig/varm/kall/fantastisk promenad på nära två timmar.

Kommentarer
Postat av: ~Sara~

Tack för svaret! =) Låter faktiskt vettigare än "vilka jämna tal som helst". De har en betydelse, det bidrar ju säkert till lite pepping. =)

2010-03-16 @ 15:03:03
URL: http://mabranu.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0