Revy, buffé, förkyld o.s.v.

Orkar inte ändra gårdagens inlägg så jag skriver't här istället. Det blev ingen fläskkarré till middag igår, det blev lax, kyckling, revbensspjäll, coleslaw och ratatouille. But why? Jo, jag blev hipp som happ bjuden på buffé + revy igår av en arbetskamrat. Jag var lite skeptisk till revy först eftersom jag omedelbart tänkte  "fars". Men det var verkligen jättekul. Ålderstecken att gilla lokal revy? Kanske...

Har hur som helst droppat 0,5 kg sen i tisdags så nu är jag nere på 88,5 kg igen. Irriterande med vikt som studsar upp och ned hela tiden men jag ger inte upp mer i alla fall. Just nu.

Åkt på världens dunderförkylning förresten. Näsan är som en trasig kran, fast jag snyter mig precis hela tiden hjälper det inte. Ska vi hoppa ner i kapp frågade dripp droppen drapp etc. Var det inte Annika D som sa att vi som äter LCHF aldrig blir sjuka? Well, screw that säger jag.

Nähä. Nu måste jag duscha så jag hinner till jobbet innan förmiddagsfikan (vi har flex 07:30-09:00, jag brukar komma runt 08:30 eftersom jag är en slow starter såhär på morgonkvisten).

Kommentarer
Postat av: Maria

Om du vill ha stenkoll, väg dig varje morgon och för exakt matdagbok, vad du ätit och hur mycket, så kan du gå tillbaka och se vad du ätit som gjort att du gått upp. Och sedan undvika de produkterna. För mig var bacon och ägg klockrent och även tonfisk och vissa andra saker, då gick jag ner och inte upp medans andra produkter gjorde att jag gick upp i vikt eller låg väldigt still.

Märkte även skillnad när jag slutade med mjölkprodukter, från att ha legat still så började viktminskningen igen.

Ha det!

2010-03-18 @ 17:33:04
URL: http://mayaoco.blogspot.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0