Småsaker som gör mig glad

Igår upptäckte jag att jag når runt min handled med tummen och långfingret utan problem. Alltid nått runt men fått kämpa för det. No more.

Gått ner lite under natten. Tror anledningen att jag har studsat upp lite senaste veckan är att jag ätit lite för lite (har varit kajko i magen som sagt). Men så snart jag äter ordentligt och inte går hungrig så går jag ner lite igen. Så nu ligger jag under det där förbannade 88 kg-strecket igen. Ska se till att äta bra hemma hos mamma i helgen så jag inte går över det igen. Skulle vara skönt att lämna den här vikten bakom sig.

Nästa delmål är väl 83 kg. Det är ett tag kvar dit, men fan vad härligt det ska bli när jag kommer dit. 83 kg. Det vägde jag senast sommaren 2000.

Igår när jag tog ett bad upptäckte jag också att det inte var lika jobbigt att krångla sig ned i badkaret. Jag badar kanske två-tre ggr/år och antar att jag senast badade nån gång i somras (dvs +10-15 kg).

Så jäkla skönt när man märker av att man blir mindre.

Kommentarer
Postat av: ~Sara~

En liten fråga bara. =) Hur kommer det sig att du väljer att ha 83 kg som delmål ist för 85, 80, 75 osv..?

2010-03-12 @ 14:35:30
URL: http://mabranu.blogspot.com
Postat av: NinnaMia

Ja visst är det härligt när man känner sig smidigare och mer rörlig. Jag har gått ner 14 kg och det gör faktiskt stor skillnad i mycket...inte minst att knyta skorna...hihi

2010-03-12 @ 23:02:46

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0