Väntat plus på vågen

Visst, det är inte min vägdag idag (det är ju på tisdagar) men jag väger mig ju som sagt varje dag. Igår hade jag tråkigt OH så tråkigt, så då passade jag på att fredagssnacksa. JA, precis. Just det där beteendet som jag lovordade mig själv över för att jag kommit bort ifrån för nån dag sen. Bra där...

Igår kväll käkade jag chokladmousse m bär och ett gäng salta mandlar och paranötter. Så jag blev ju inte direkt förvånad när vikten studsat upp från 87,6 kg till 88,3 kg över natten. NO, över 88 igen! Och nu har jag ju ingen PMS att skylla på heller. Vattenvikt förvisso, men ändå... Sen var ju inte tonfiskgrytan till lunch helt kolhydratsfri heller (lök och paprika, sambon fick bestämma vad som skulle vara i den).

Men nu är det slut på dumheterna. Nu är det ju absolut ingen katastrof med nötter och hemgjord mousse på 90% choklad, men det är lika bra att dra i bromsen direkt. Ingen småätande om jag inte är hungrig. Inga sötsaker som jag egentligen inte är sugen på. Bort med onödiga kollisar i maten. Med tanke på hur min viktnedgång ser ut vet jag inte om jag kommer hinna ner till 80 kg i juni. Men jag vill ju försöka i alla fall. Då är det dags att sluta fälla krokben för mig själv.

Det betyder iofs -8 kg på tre månader. Vilket i sin tur betyder att det måste gå bra mycket snabbare än det gör nu. Hm. Det är inget självändamål i sig men... jag vill ju. I juli åker jag och jobbar på Hultsfredsfestivalen för sista gången (tror jag, blir mitt 12:e år på raken) och då vill jag ha gått ner en del. Det fungerar lite som en klassfest. När man vill gå ner i vikt inför att återse sina gamla vänner. Man vill visa sig från sin bästa sida. Nere i Hultsfred träffar jag samma folk år ut och år in och jag tycker det skulle kännas strålande att komma dit i år nästan 20 kg lättare än förra året.



Hultsfred 2006. Året då jag hade undercut och en polare försökte göra pandafrisyr på mig. Mindre lyckat. Redan här vägde jag väl 95-97 kg har jag för mig.

Ja ja. Nu ska jag sluta morgonbabbla och ta itu med viktigare saker. Till exempel plocka äpplen i mitt favoritspel Animal Crossing, dricka lite kaffe och kanske till och med ta en dusch.

Kommentarer
Postat av: anna linnea

haha jag har aldrig lyckats vara sådär snygg på festival!

2010-03-06 @ 13:16:22
URL: http://knuckledust.blogg.se/
Postat av: pernilla

du ar sa himla fin pa bilden. rent av vacker. bara sa att du vet. kom till din blogg av en sammatraffande, har last allt fran borjan. beratar om mig senare. men kul, hoppas du mar bra. och en stooor kram och massa styrka.

2010-04-04 @ 23:04:29

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0