And she comes crawling back

Och vart försvann jag en vecka då?

Jag har varit upptagen med annat helt enkelt. Tankarna på annat håll. Men nu har jag inte det längre (tyvärr) så det är väl bara att köra på här igen.

Jag har förresten hamnat i den klassiska fällan. Stod stilla länge, tänkte "nu har det ju skitit sig ändå" och käkat vad jag vill. Med resultatet feta plus på vågen. Så klart.

Borde döpa om bloggen till hurmanmisslyckasmedlchf.blogg.se istället.

Men trägen vinner, som det så fint heter. Eller nåt.

Är så less så jag skulle kunna fylla ett helt inlägg med gnäll och diverse könsord, men jag nöjer mig med att svart på vitt erkänna att jag har hetsätit mig igenom en vecka och gått upp säkert tre kilo. Morgondagens vägning får väl bli något av en omstart. Igen.

Tänk vad något som kändes så lätt för några månader sen kan kännas så svårt. Det flyter inte alls på längre. Men det kanske börjar göra det igen nu. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: karin

heja dej ändå!

Jag har studerat det där med hetsätning och man vill gärna psykologisera över problemet. Men mycket forskning visar att det snarare är bioligiskt och att kvinnor är känsligare för att falla in i det- man vet inte mkt orsakerna men många menar ju att det är sockret som spökar.

jag hets äter själv- när jag blir för hungrig eller stressad...

2010-05-10 @ 13:47:18
Postat av: Pärlan

Jag har också haft en period nu när jag bara ätit det jag vill och gick upp 1,5kg sen förra veckan... Men nu jäklar! :) Du kommer klara det - det vet jag!

2010-05-10 @ 19:44:06
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Isabelle

Jag var där hela hösten nästan efter en exemplarisk LCHF-vår, det är lätt att halka dit om man inte kommer på sig själv i tid.



Lycka till nu med att "börja om", hoppas det går jättebra för dig!

2010-05-11 @ 08:27:50
URL: http://dagarutansocker.blogspot.com
Postat av: Gröna Anna

Ja, trägen vinner. Jag har inte några direkta erfarenheter av hetsätning, men jag har alltid älskat kakor och godis och det är så himla lätt att det blir "litegrann bara", som sen råkar bli mer och mer och mer. Och så sitter man där en dag på nån fruktansvärt ohälsosam HCHF-blandning, med en mage som står i fyra hörn och vrider sig i kramper (tål inte spannmål) och undrar "hur gick det här till"? Bara man bryter och kommer över de första två, tre tunga dagarna så släpper den där blä-känslan. Lycka till och kram!

2010-05-11 @ 17:24:40
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Aj da, det är väldigt lätt att "ge upp" när det känns som att det inte funkar. Men ge inte upp utan kämpa pa istället! Det kommer snart att ga nedat igen pa vagen ska du se!

2010-05-11 @ 20:30:45
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0