Avvikande dag 1

Har som sagt bestämt mig att göra något radikalt för att få opp ångan igen, så idag är det fem påsar nutrilett som gäller. Jag undanber mig välvilliga kommentarer om att det inte är bra för kroppen etc.

Det har hur som helst gått bra än så länge. Riktigt skönt att slippa fundera på vad jag ska ha med mig som lunchlåda, vad jag ska laga till middag, om jag hinner steka bacon på morgonen osv. På det viset är det ju fantastiskt smidigt. Och i motsats till många andra tycker jag faktiskt att det smakar helt okej.

Tog mig ut en halvtimme på lunchen också. Det hinner man ju också med när man inte behöver micra gårdagens mat.

Ja, jag var alldeles för utled på mat så det här känns som en liten semester. Visst känner jag av att jag inte ätit speciellt mycket idag, men jag är inte direkt hungrig eller trött än så länge. Det kommer kanske imorgon.

Hur som haver: Jag behöver verkligen den här avstickaren för att känna att det händer något. Och nu börjar motivationen så sakteliga komma tillbaka trots att det bara är första dagen. Inte en minut för sent.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0