Avvikande dag 5

Gårdagens käk? Nutrilett, nutrilett, nutrilett, frökusar m leverpastej.

Kom fram till i förrgår att jag ska byta ut alla mål förutom ett till shakes. Men hur ska jag egentligen äta då? Äta ett LCHF-mål om dagen funkar ju inte när jag i övrigt käkar nutrilett som består till större delen av kolhydrater. Ska jag äta kalorisnålt då istället? Jag tror det. Känns konstigt att börja räkna kalorier igen efter att inte ha gjort det på över ett år, men heter kuren Very Low Calorie Diet får jag väl hålla på det när jag äter mitt riktiga mål mat om dagen också.

Varför jag inte kör ren kur? Jag blir mörkblå under ögonen, blir supertrött och får ont i käkarna för att jag gnisslar så mycket tänder. Behöver alltså lite mer än 550 kcal om dagen. Så jag kör en slags medelväg. Kommer alltså inte rasa i vikt lika fort som om jag kör en ren kur, men jag känner att kroppen inte pallar bara nutrilett och så heltidsjobb på det. Förra gången jag körde en ren kur var jag ju arbetslös och seg. Då gick det att ligga hemma hela dagarna och slöa. Funkar inte riktigt nu.

Ja ja. Det känns hur som helst rätt bra fortfarande. Inte ställt mig på vågen på nån vecka. Lika bra att fortsätta så ett tag till. Blir bara deprimerad när jag ser hur fet jag är i siffror.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Får jag fåga varför du kör på lågkalori diet? Om du skulle ha prövat nått som kallas fakir & då Uteslut mejeriprodukter, grönsaker och allt annat som innehåller någon form av kolhydrater. Ät enbart kött, fisk,fågel ägg, smör, majonäs, bearnaise sås om du gör den själv,kokosfett och vad du nu kan komma på som enbart består av fett och protein.



För jag har själv hålt på att jojobantat ett antal gånger & det är värkligrn inte bra för kroppen!



Jag önskar dig lycka till med din viktresa!

2010-05-30 @ 09:18:06
URL: http://bullmammans.blogspot.com/
Postat av: Helene

Hej! Läser din blogg o känner mycket väl igen mig! Kämpat länge o med ALLT! Tröttnade.....de e ju mycket jobbigt detta med vikten! Men jag hittade matdagboken.se........gratissida med massor av hjälpmedel. O det är ju så....precis som med pengarna.....lite in-mycket ut=minus.....suck. Där får du hjälp me hur många kalorier du ska äta för att kunna existera normalt,du kan blogga och föra matdagbok så du ser hur du ligger till. Testa vet ja! O....du lycka till! "Det är inte hur många gånger man lyckas som räknas utan hur många gånger man reser sig igen!" /Helene

2010-06-01 @ 10:41:07
Postat av: ebii

Råka få syn på din blogg och såg att du också höll på med Nutrilett:) Kör på samma som du fast med ren kur.



Förr när du gick på ren kur, få man fråga hur mycket i vikt du gick ner då?



Kram kram Ebii

2010-06-02 @ 19:39:50
URL: http://ebiislife.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0