Dag 170-nånting

Ouff, nu var det bra länge sen jag skrev. Det har varit fantastiskt väder, jag har hittat på roligheter och jag har helt enkelt inte haft ro att sitta på datorn. Sitter ju vid en dator på jobbet dagarna i ända så det är rätt skönt att slippa ibland. Senaste veckan har det gått helt okej. Ätit ungefär som jag ska men druckit några öl och käkat en glass.

Anyway, nu har jag en plan. Som funkat förr, därför kommer jag använda mig av den igen.

Jag har stått stilla, gått upp och ner, +2 kg ena veckan och -1kg veckan därpå. Nu har jag stått stilla så himla länge (eller mja, gått upp lite sista veckan igen) så nu är det dags för en rejäl knuff i rätt riktigt. Så nu ska jag äta nutrilett 7-10 dagar.

WHAT?!?!?? Men LCHF:andet då?

Jo. Planen är nutrilett och sen direkt tillbaka till en stram version av LCHF. Det funkade toppenbra för något år sen när jag vägde som allra mest och det kommer funka bra nu med. För mig som hetsäter alldeles för ofta utan synbar anledning funkar det faktiskt riktigt bra. Jag har mina fem "måltider" om dagen ett tag där magen har en chans att chilla lite och jag har en chans att komma in på banan igen. Visserligen innehåller nutrilett bara socker och annat blaj. Folk jålar om att det tär på kroppen och blablabla. Jag har misshandlat min kropp med att äta mycket skit, röka, dricka, inte röra på mig och det ena med det andra i många år. Tror knappast kroppen tar jättemycket stryk av att inte äta ordentligt under nån vecka.

Jag är sån som person. Jag behöver en ordentlig knuff då och då. Se resultat. Då först kommer jag komma in i rullarna igen och känna att jag är på väg åt rätt håll. Och säga vad man vill om svältbantning, men nog fan ger det resultat. Och för er som säger "Man går bara upp kilona man tappar" kan jag bara säga att jag i alla fall inte gjorde det. Jag gick ner 5,5 kg på 10 dagar och fortsatte gå ner fast i en bra takt i ytterligare två månader med hjälp av LCHF. Sen började jag göra avstickare, äta lite vad jag ville och gick upp två kilo, men då hade jag i alla fall tappat 8 kg.

Ja ja, whatever. Nu rättfärdigar jag bara mitt eget beslut om en vecka på VLCD trots att jag egentligen tycker det är en halvkackig genväg. Men jag kommer må bra av det psykiskt och det är det som spelar någon roll.

:-)

Kommentarer
Postat av: pethra

Lycka till! :-)

2010-05-23 @ 19:24:47
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad spännande! Är lite inne på samma linje... Lycka till, ser fram emot att läsa hur det går!

2010-05-23 @ 21:16:08

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0