En riktigt dålig bra idé

Tyckte att det var en riktigt bra idé att föreslå för sambon att vi ska in till gamla stan idag och flanera. Sen började jag planera vad vi ska hitta på. Vad brukar vi göra i gamla stan? Jo:

1) Shoppa
2) Äta

Hm. Handla loss är det inte tal om. Jag har iofs börjat få hyfsad lön, men sambon tragglar på med sin timlön. Vilket betyder att vår gemensamma ekonomi ser sådär ut. Så det blir nog inget shoppande.

Och det blir med största sannolikhet inga besök på mysiga fik eftersom jag pulvrar. Känner mig verkligen supertråkig. Fast han sa "Jag kommer i alla fall vilja äta" så någonstans måste vi ju ta vägen. Ska jag bara sitta med mitt svarta kaffe och kolla på när han äter?

Vad krångligt allting blev nu. Känner mig själv så pass väl så jag nog inte skulle kunna ta ens en sallad utan att få världens ågren för att jag inte ens kan hålla en relativt enkel diet utan avsteg. Vilket i sin tur leder till att jag äter för att mota bort negativa tankar. Det är skumt, trots att jag vet om hur jag fungerar och hur den onda cirkeln ser ut är jag helt oförmögen att göra något åt det. Eller är det bara ren och skär lathet? Jag vet inte.

Ja ja. In till stan ska vi i alla fall. Även om det känns väldigt opepp just nu.

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Att gå på pulver är absolut ingen enkel diet! Det krävs sååå mycket att klara gå på pulver och jag tycker du är skitduktig som klarar det! Jag skulle ju aldrig klara det. Så det är absolut inget enkelt. :)

2010-05-26 @ 15:13:55
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: fetsmart

Hej!



Jag har aldrig "pulvrat" så med reservation för min okunnighet om det, på vilket vis skulle en sallad kunna skada? Nej, just det... Om du släpper den ångesten så kanske du inte behöver äta för att mota bort nånting...



En sallad mitt i en pulverdiet måste ju vara en förbättring av dieten, så ser jag det... ;-)



Lycka till!

2010-05-27 @ 09:06:07
URL: http://www.fetsmart.se/blog/
Postat av: annan

Fönstershopping funkar ju också!! hittar man något man verkligen vill ha kan man ju vänta eller spara tills man har mer pengar, då är man ju säker på att man verkligen vill ha det om man har gått och suktat ett tag :D

2010-05-27 @ 10:06:39

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0