Men orka.

Jag är så trött på kostdebatter. Folk beter sig som idioter från alla läger och det blir en så hätsk stämning på vissa forum. Jag förstår verkligen inte.

Det finns verkligen människor som blir UPPRÖRDA på riktigt över hur andra äter! "Du äter för mycket kolhydrater", "Du äter för lite kolhydrater", "Ni som äter såhär blir dumma i huvudet", "Ni som äter såhär kommer dö innan ni fyller 50".

Att folk orkar bry sig. Alla runt omkring mig får äta precis hur du vill.
Jaha, du ska äta chips och chokladtårta till middag? Be my guest.

Människor som tror de kommer frälsa omvärlden och att det bara är dom som har rätt betackar jag mig för.

Kommentarer
Postat av: pethra

håller med, det är fruktansvärt tröttsamt!

2010-05-26 @ 07:21:06
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller med dig! Alla funkar vi olika och mår bra av olika kost, orka att vissa ska vara trångsynta och inte låta andra äta som de vill... Hoppas pulvret går bra för dig! :)

2010-05-26 @ 08:33:56
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Håller med dig till fullo! Att folk ens orkar... Om man slutar bry sig om andra och slutar lägga ner massa tid på att klanka ner på andra (skillnad på att klanka ner och ge tips! fastän folk inte fattat skillnaden) så skulle ALLA må mycket bättre! :)

2010-05-26 @ 14:38:30
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: ElinJ

Word!

2010-05-26 @ 16:05:32
Postat av: Isabelle

Eller hur!



Igår åt jag grädde och nötter till kvällsmat. Idag åt jag brieost.



Det funkar för mig!



Lycka till med pulvrandet - har följt dig ett litet tag och märkt att du blivit lite uppgiven på utebliven viktnedgång. Hoppas det kickar igång ordentligt nu!

2010-05-26 @ 21:13:57
URL: http://dagarutansocker.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag håller med dig! Alla funkar vi olika och det gäller hitta den grejen som fungerar för just dig.



Jag kör mitt eget och sedan får andra köra sitt. Visst kan man tycka olika men man behöver inte klanka ner på dem.

2010-05-27 @ 14:19:51
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Haller med, fast självklart blir jag lessen när jag ser mina kollegor som gar pa diet och ej mar bra av det...! Men det är ju deras val, sa jag later dem halla pa. Det störande är ju att de lägger sig i MINA matvanor ibland, "Vada, äter du ingen frukt? Det MASTE man äta för det är nyttigt!" eller "Uh, jag skulle aldrig kunna äta sana där feta saker, man blir ju fet da.".

2010-05-28 @ 15:41:09
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Wille

Visst kan det vara jobbigt, men jag tror det kommer att ge mycket positivt i slutändan. Just nu känns det som om vi är mitt uppe i en stor förändring av kostråden. Skillnaden är väldigt stor om man går tillbaka tio år i tiden. Jag hoppas att kommande generationer barn får växa upp på så naturlig mat det bara går. Då kommer viktproblemen att bli mindre. Kanske lika som dom var när jag var barn på 70-talet (eller tidigare). När jag bantade för första gången så tittade jag bara på fettinnehållet. Det var för 17 år sen. Jag drack säkert en massa läsk eftersom det inte innehöll fett;-) Som tur är så vet jag mer idag:-)



Lycka till förresten. Man kan behöva lite förändring ibland när man kört fast. Mitt råd är faktiskt att blogga om annat än mat, eller kanske att inte blogga alls? Kan bloggning orsaka en stress eller är det bara positivt? Jag vet faktiskt inte!!



Heja från Wille

2010-06-01 @ 23:51:25

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0