Det trodde jag aldrig.

Var och tränade med min syster igår, och hör och häpna: Det var ju jätteroligt! Det trodde jag aldrig att jag skulle tycka, i alla fall inte efter bara en gång. Och jag joggade på löpbandet. Visserligen gick jag snabbt i 12 minuter och joggade bara sista 3 eftersom jag inte var riktigt säker på att jag skulle klara av det. Men det gjorde jag. Toppen!

På väg hem gick jag till Ica och handlade. Har bestämt mig för att jag ska försöka lära mig äta lever, så jag köpte kycklinglever och gjorde en gryta när jag kom hem. Fy fan säger jag bara. Smaken är väl okej, men konsistensen är vedervärdig. Men jag ignorerade kräkreflexen och fick i mig en portion. Tog med mig en till lunch idag. Det måste ju gå att komma förbi äckelkänslan på nåt vänster. Sambon älskar lever men frågade ändå varför jag var så benhård på att jag ska tycka om det. Well, det är ju väldigt näringsrikt. Och sjukt billigt.

Enough.

Det är några månader sen jag skrev min vikt här i bloggen. Anledningen är självklart att jag misslyckats fatalt med att gå ner. Var nere på 92,5 kg för ett tag sen men gick snabbt upp till 98(!). I dagsläget väger jag 95,6 kg.

När jag startade den här bloggen (för 11 månader sen) vägde jag 95,5 kg om jag inte minns fel. Så jag väger mer nu än när jag startade. Vilket självklart inte känns bra. Alls. Borde döpa om bloggen till hurmanmisslyckasmedlchf.blogg.se.

Nu är det ju inte LCHF det är fel på utan mitt problem med att följa en diet. Men men. Det känns i alla fall som ett otroligt bra första steg att börja träna. 2 ggr/veckan. Min förhoppning är att jag ligger på 80-nånting kg vid årsskiftet. Vilket är minst -6kg på ungefär 12 veckor. Vilket är en rimlig målsättning.

Ja ja. Enough chit-chat. Afk.

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Det fixar du ska du se :)

2010-10-06 @ 23:09:32
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0