Omstart - Veckovägning 1

4/10: 95,8 kg
11/10: 93,5 kg (-2,3 kg)

Så, första veckovägningen på väldigt länge ser ju med andra ord bra ut. Då har jag alltså 3,6 kg kvar att beta av innan jag befinner mig under 90-strecket igen. Senast jag var där nere var väl i mars om jag inte minns helt fel (orka backtracka). Och det är ju faktiskt inte bara vattenvikt heller. Vägde ju strax över 98 kg för någon månad sen, sen har jag ändå ätit relativt bra... i omgångar. Magen har iaf krympt ordentligt vilket jag är otroligt tacksam för. Sett gravid ut senaste veckorna eftersom det varit sånt turmoil i magen (lite bröd ena dagen, lite socker tredje dagen o.s.v.). Magen är fortfarande större nu än den varit senaste åren men jag får skylla mig själv som går upp och ner så mycket att kroppen inte hinner med i svängarna.

Ska iväg och träna efter jobbet och det ska bli himla kul. Nacken är halvpaj vilket medför att jag har dragits med en smärre huvudvärk senaste två dagarna, men då är det ju ännu viktigare att komma iväg och röra på sig.

Sa ju att jag ska komma under 90 kg till årsskiftet, och med veckans nedgång betyder det att jag ska ner 3,6 kg på lite mer än 11 veckor. Vilket ju inte kommer bli några som helst problem. Kanske skulle ändra nyårsmålet? Mja, inte än. Men kanske justerar det om några veckor om jag märker att det går väldigt bra. Sikta på 88 kg till årsskiftet kanske? Vi får se.

Jag är i alla fall nöjd och glad en dag som denna.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis till minuset.

2010-10-11 @ 12:09:22
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Grattis till ett fint minus :) Kämpa pa!

2010-10-11 @ 21:53:34
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0