"Snart är det slut på veckan, det är dags för fredagsmys!"

Eller mja, mys och mys. Sambon jobbar så något mys blir det väl inte. Om man inte räknar soffsittande med två medelålders katter som fredagsmys. Och det kan man väl göra för sakens skull.

Orkade inte laga mat igår efter träningen, så idag blev det utelunch. En jättetrist kycklingsallad med supersur vinägrett. Bleh.

Står fortfarande och stampar på 92 pannor och kommer ingenvart. Nu har vikten stått still i över en vecka. Och ja, jag vet att man inte ska noja över platåer, men kommer de såhär tidigt? Står ut i några veckor till innan jag börjar fundera på att tweeka kosten. JAG tycker i alla fall att jag äter tillräckligt strikt och bra för att rasa i vikt, men det tycker tydligen inte kroppen. Det är faktiskt en grej som jag INTE gillar med LCHF, att det är en individuell bedömning hur mycket fett, proteiner, kolhydrater och annat tjafs kroppen klarar. Det blir mycket krångligare för min del och jag gillar ju saker som är enkla.

Well well, slut på gnället, det är ju faktiskt fredag! :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa (som hittat hit från KiF)

Glöm inte att det inte är din första gång med LCHF... under den tid då du slarvat (vet ju inte hur länge du struntade i lchf men) gick du kanske bara upp vattenvikt, och det är väl i så fall den som du har gått ner nu. Det kan ju ta ett tag innan man börjar tappa ren fettvikt, men det kommer vad det lider.



Lycka till och kämpa på :)

2010-10-29 @ 16:12:27
Postat av: Wille

Det är nog i detta läge man ska göra små förändringar. En del höjer elementet till max när dom fryser. Helt plötsligt är det för varmt och då sänker dom för mycket.



Finjustera lite. Kommer ihåg att jag skrev om grädde och mjölk. För mig så är det inte lätt att gå ner de dagar jag dricker för mycket av dessa. Men jag vill ändå ha dom ibland trots att jag får ballongmage.



Kanske det funkar att äta lite mindre fett. Det blir högfett ändå eftersom kroppen äter det resterande av energibehovet från "magen". Gör en liten förändring i taget och låt det gå några dagar.



Lycka till!

2010-11-01 @ 15:47:41
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Du har fatt en award hos mig :)



Är allt bra med dig förresten? Det har varit tyst här ett tag nu.

2010-11-09 @ 21:45:56
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: pethra

Jag saknar ditt bloggande, hur går det för dig? Pepp pepp pepp, kom tillbaka!!

2010-11-19 @ 15:15:33
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Allt bra??

2010-11-27 @ 14:28:13
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Du e stark som kämpar! :) Käkar själv enligt Lchf :)

2010-11-28 @ 22:14:17
URL: http://junigirl.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0