Å jo, nu är man på G igen

PMS är min värsta fiende. Har backtrackat lite både i bloggen och i min privata dagbok och har upptäckt att när det skiter sig för mig är det veckan innan mens. Som förra inlägget. "Bu och bä och boohoo vad synd det är om mig, jag tror jag måste äta lite". Kanske skulle försöka med cyclo F igen och se om det funkar? Fast fan vad dålig hy jag fick. Någon annan som vet något som hjälper mot ångest-PMS?

Annars funkar allt hyfsat just nu. Vikten har jag faktiskt ingen koll på. Ingen idé att ställa sig på vågen när man ändå vet att man kommer bli sur. Jag väntar med det. Men maten har det gått rätt bra med ändå. Nu är det bara en ordentlig storstädning av köket som behövs för att jag ska tycka det är kul att laga mat igen. Jag avskyr att laga mat i en snuskigt kök och jag har inte haft tid (läs: ork) att städa. Men i helgen blir det av.

Ikväll blir det firre till middag. Och imorgon blir det en tripp till badhuset. Nu har jag sagt att jag ska ta tag i motionen så länge så det börjar bli löjligt. Mañana mañana.

Hoppas det går bra för er andra som kämpar med vikten. Det är ju löjligt egentligen, hur svårt det ska vara fast det i praktiken är så lätt. Jag VET ju att jag kan gå ner i vikt. Jag är inget scientific enigma som kan leva på vatten och luft och behålla mina 90+ kilon. Nu är det bara till att faktiskt göra't också.

Mer verkstad, mindre snack.

Kommentarer
Postat av: Ghia

Jag känner helt klart igen det där med sug och gräsligt humör (irriterad på allt) veckan före mens. Då trillar jag alltid dit på choklad även när jag åter LCHF men jag försöker hålla mig till minst 80%ig. Jag använder Cyclo-F/Cyclonova för att inte tokblöda men det hjälper inte på något annat.

2010-09-14 @ 12:40:58
Postat av: Heidi

Hör med en barnmorska om vad det finns för alternativ, vet att såväl b-vitaminer och antidepressiva funkar. Enl min förra barnmorska är det bevisat att antidepressiva går att använda 10 dgr per månad för att motverka pms, och alltså inte behöver ätas varje dag som när man behandlar depression.

2010-09-15 @ 13:14:23
URL: http://heidih.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Lycka till! =) Du ska se att du fixar det.

2010-09-18 @ 13:25:06
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Haha, jag önskar att det var så enkelt! Men det är skitbra att du tar tag i det nu :) Man får alltid börja någonstans åtminstone. Antingen maten eller träningen, ibland kan det vara jobbigt med både och samtidigt. Åtminstone för mig.



Du kan ju googla lite angående PMS, brukar finnas massor med bra hjälp där :)

2010-09-21 @ 11:44:32
URL: http://phatgirl.devote.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0