Jag ska bara...



Det är många ska bara som hopar sig.

Jag ska börja tycka om mig själv, jag ska bara gå ner i vikt först.
Jag ska ta itu med mina andra issues, jag ska bara reda upp det mest akuta själv först.
Jag ska sluta röka, jag ska bara reda ut mina issues först.
Jag ska till tandläkaren, jag ska bara sluta röka först.
Jag ska gå ner i vikt, jag ska bara...

Ja, vad ska jag bara? Vänta på att motivationen faller ner i knät på mig en vacker dag och inte lämnar mig igen? Hoppas att någon hux flux cashar upp och skickar iväg mig på fat-camp? Eller ska jag bara ge upp? Det är jag ju bra på efter många långa års övning.

Jag blir så trött och besviken på mig själv att jag är så lat och oduglig. Och ju tröttare jag blir på mig själv desto mer lat och oduglig blir jag.

Ska kanske börja arbeta inifrån och ut istället för tvärtom.

Jag ska bara överlägga med min lata sida om jag verkligen orkar ta tag i det.

Kommentarer
Postat av: theres

hej! ramlade in här på din blogg från kolhydrater.ifokus. känner verkligen igen mig i ditt inlägg om "ska bara". bara jag blir smal så ska jag göra massor, trodde jag skulle vara smal vid 23, men nu är jag 25 och fortfarande väger jag över 80kg till mina 156cm. har nyligen också börjat en omstart, håller tummarna för oss att vi verkligen lyckas denna gång!

2010-10-18 @ 11:04:39

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0