Kebabrapar och valsöndag.

Igår åkte jag och min sambo in till stan, tog två glas vin på söder med en bekant. Var sjukt hungrig på vägen dit så jag och sambon stannade vid grillen. Kebabsallad plz. Men fan vad jag är trött på kebab nu. Säga vad man vill om LCHF, när man käkar på restaurang är det rätt enkelt. Men när man bara vill käka nånting i farten är det rätt svårt om man inte vill ha någon form av sallad (kebabsallad, gyrossallad etc). Och det blir rätt enformigt. Något tips på vad man kan äta i farten som man inte måste förbereda hemma?

Min psoriasis är förresten nästan helt utläkt. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Det kan omöjligt vara kosten eftersom jag varit allt annat än strikt på sistone. Kanske var så dålig i våras/somras pga omställningen till heltidsjobb. Eller nåt. Jag är bara glad att den är borta för tillfället och hoppas att den inte kommer tillbaka på ett tag.

Nu har jag iaf gått ner -3,4 kg på en vecka. Sweet. Kommande vecka hoppas jag på nåt kilo eller två. Första veckorna man shapear upp sig brukar det gå rätt fort, sen saktar det ner.

Ja ja. Vaknade av mig själv 07:18 imorse. Käkat frukost, druckit kaffe och kollat på TV. Om nån timme ska jag väcka sambon och sen ska vi ner till vallokalen och rösta. De som inte röstar har förverkat sin rätt att gnälla på det de tycker är fel i samhället under fyra år framöver. Och så kan vi ju inte ha det. Jag röstar med hjärtat och inte med plånboken, så för mig är valet ganska självklart. Så håller vi alla tummarna för att Sverigedemokraterna inte kommer in i riksdagen. Alla jag träffat som ska rösta på Sverigedemokraterna är antingen helt verklighetsfrånvända och tror på alla falska procentsiffror de kastar fram eller så är de väldigt invandrarfientliga, har de inte ens läst på om partiet och förstår inte att de har en värdelös politik over all. Pfft, nötter.

Nej, nu får det vara nog med snack. Skönt att valet snart är över, börjar tröttna på debatterna överallt men jag kunde inte låta bli att i alla fall säga det jag tycker. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Grattis till minuset =)

2010-09-23 @ 13:29:22
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0