Med förnyade krafter, and so on.

Visst har det varit tyst här senaste dagarna? Det är inte så konstigt. Jag har varit dundersjuk i fyra dagar, men nu äntligen har jag kunnat stå på benen och faktiskt ta mig utanför lägenheten. Har fått två rediga käftsmällar, en i form av magsjuka/matförgiftning (nåt skit var det) och en i form av halsont och hosta. En väldigt dålig kombo. Det är svårt att spy samtidigt som man hostar (men det går, haha).

Ja ja. Jag har i alla fall ätit BRÖD senaste två dagarna. Det är det enda jag kunnat hålla kvar av någon outgrundlig anledning. Bakade scones igår och har levt på det två dagar. Men idag var jag som sagt så pigg så jag kom utanför huset så imorgon är det back to LCHF. Ägg och bacon till frulle, sen till jobbet.

Var rätt krasslig i halsen hela förra veckan, men det bröt ut totalt efter fredagens hålligång. Ett hålligång som utmynnade i löftet till mig själv att jag inte ska dricka på ett tag. Nåt glas vin om jag åker och hälsar på nån eller nåt, fine. Men går jag ut igen inom närmsta månaderna så blir det inte mer än just ett glas vin. Har väl alltid, sen jag började dricka, haft mer eller mindre svårt med att säga till mig själv "det räcker nu". Vilket i sin tur lett till obehagliga situationer, både för mig själv och för andra. Så nu är det bra för ett tag framöver. Känns inte som jag försakar någonting eftersom jag ändå är ute så sällan. Och ska sanningen fram har jag haft mycket roligare när jag är nykter senaste åren ändå.

Synd att det inte riktigt funkar så med mat. Man kan inte ta ett mat-fritt halvår bara för att man märkt att det blivit lite mycket på sistone. Men det skulle vara himla skönt. "Jaha, du behöver lite distans till mat ett tag? Då hookar vi upp dig med dropp". Yes plz.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0