Some girls are bigger than others

Har funderat lite på det här med hur mycket folk väger. Min normalvikt (enligt BMI) är 70 kg. Men jag skulle lätt "nöja mig" med att väga 80 kg. Har än en gång kollat på gamla kort när jag var 16 och vägde 83 pannor och jag såg ju inte tjock ut. Alls. Eller är det för att jag jämför mig med hur jag ser ut nu? Jag har hur som helst landat i vetskapen om att jag nog aldrig kommer bli normalviktig enligt BMI. Down the line handlar det bara om att jag ska känna mig nöjd med mig själv.

Och det går riktigt bra nu. Igen. Var hungrig igår eftermiddag och tog en banan. Skalade den till och med och tänkte käka upp den, men jag VET ju att bananer är kolhydratsbomber. Så jag slängde den istället. Kanske inte är en stor grej i och för sig. Men det känns i alla fall som att jag är på rätt väg. Ska försöka ha ett litet förråd med saker jag ska äta på kontoret om det behövs.

Gått ner ungefär 2,5 kg sen i söndags. Vattenvikt, men det är i alla fall kilon. Ser inte lika svullen ut i fejset och det känns jäkligt skönt. Märkt att ansiktet, brösten och röven är ställena där kilon sätter sig snabbast. Kunde knappt trycka in mina brön i min dyr-BH förra veckan. Så 2 kg är skillnaden mellan 75 H och 75 I. Blaj. Men hänger det på så små marginaler borde jag ju gå ner minst 2 BH-storlekar om jag går ner några kilon.

Ja ja. Nog med yip-yap for now. Ska bli lite bättre på att blogga, känner mig ju alltid lite bättre till mods när jag skrivit någonting. Vare sig det handlar om en bra dag eller en dålig. Och STORT TACK för alla kommentarer jag får när det inte går bra. De hjälper mer än ni tror och gör att jag tar misslyckandena med gott mod.

Hade ju tänkt att den här bloggen skulle bli en viktresa utan dess like. Min plan var ju att, vid den här tiden, väga runt 75-80 kg. Haha. Det gick ju sådär. Väger nästan lika mycket nu som när jag sjösatte bloggen för 10 månader sen. Men jag lägger inte av. Det finns tillräckligt med viktbloggar som bara försvinner för att det inte går bra för de som skriver. Jag vill inte att min blir en sån.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har ju själv sumpat min målgång som jag satte upp när jag startade för 1,5år sedan. Vet hur det känns, men vi ska inte ge upp utan kämpa på. Någon gång når vi också målet.



Det där med vikt tycker jag är lurigt så jag har mest riktat in mig på hitta mina former på kroppen som jag är nöjd med och stolt över.



Peppkram

2010-09-16 @ 16:15:03
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Känner man sig själv nöjd, och gillar det man ser, sa behöver man ju faktiskt inte "sträva vidare" efter den "normala" kroppen enligt BMI-skalan. Man kan ju inte lita helt pa den ända.



Kämpa pa och lycka till att na ditt mal!

2010-09-19 @ 12:50:44
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Haha, jag hade också räknat med en normalvikt vid det här laget, men icke! Bara fortsätta kämpa istället ;)

2010-09-21 @ 11:46:23
URL: http://phatgirl.devote.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0