Valet 2010

Det här är ett inlägg som inte handlar någonting om vikt, LCHF eller motivation, enbart frustration.

Sverigedemokraterna in i riksdagen. När jag bodde i staden där jag växte upp och det sattes upp BSS-klistermärken överallt och heil-ades i parken trodde jag aldrig att det någonsin skulle nå "den riktiga politiken". Det är med bestörtning jag ser att svenska folket valt in rasism, homofobi, viljan att skärpa abortlagarna och annat bullshit i vår riksdag.

Idag skäms jag över att vara svensk.

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Words! Det är hemskt och dom som verkligen borde skämmas är dom som röstat på SD eller dom som INTE röstat. 17% av alla som har rösträtt röstade inte. Om alla dom 17% hade röstat på andra partier än SD hade dom aldrig kommit in i riksdagen. Sorgligt. Och dom säger att deras röster inte gör skillnad.

2010-09-21 @ 11:49:46
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Ja fy tusan är allt jag kan säga...vidrigt! Jag skäms ocksa över att vara svensk...!

2010-09-23 @ 14:26:29
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0