Gott Nytt År! (i efterskott)

Ja, nu har det ju varit 2011 i snart två dagar, men jag har inte suttit vid datorn alls så jag passar på att säga gott nytt år nu istället.

Jag gillar årsskiften. Precis som jag gillar våren och hösten. De känns alltid som en chans att försöka igen, right the wrongs. Så även detta nyår.

Mina nyårslöften är tre.
1) Ät LCHF under 2011, inget fusk.
2) Drick bara rödvin och drick med måtta.
3) Få det mer organiserat hemma (och få med sambon på tåget).


Låter kanske lite väl strikt med "inget fusk", men jag kan inte ha en kolhydratsdag i månaden för då är det kört. Det är verkligen allt eller inget för min del. Och förra året gick det ju som en dans tills jag började "unna mig" det ena och andra. Att bara dricka rödvin känns bra. Jag dricker iofs ganska sällan som det är nu, men när jag väl går ut är det öl jag dricker för mycket av. Aldrig blivit skitfull på rödvin. Dessutom är rödvin OK ur LCHF-synpunkt. Den tredje punkten handlar mer om stresshantering än något annat. När jag mår dåligt städar jag inte hemma och om jag inte städar hemma mår jag dåligt av att bo i ett råtthål. Moment 22. Så from now on är det städschema som gäller.

Det var mina nyårslöften. Ser fram emot resten av 2011. 2010 började fantastiskt bra men sen gick det utför. Nu ska jag se till att 2011 (i den mån jag kan påverka) blir ett riktigt bra år.

Kommentarer
Postat av: karin

Härligt med nystart! jag är på! samma för mej! INGA kolhydrater är det enda som funkar. jag tar en månad i taget nu och ska bara väga mej i slutet av månaden!

2011-01-02 @ 15:31:30
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Lycka till :)

2011-01-04 @ 21:30:34
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rivstart och nystart för mig också! Kämpa på!



2011-01-06 @ 19:24:38
Postat av: Joline

Jag är imponerad av din hårda plan för 2011... jag har faktiskt funderat själv på om det är nolltolerans som borde gälla... jag kan kanske inte äta med måtta... jag har kanske inte den förmågan...

2011-01-10 @ 09:57:34
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0